In cautarea obiectului pierdut

Se spune ca atunci cand cauti un lucru si nu il gasesti, lasa un timp sa treaca pentru ca atunci cand nu il vei mai cauta, vei dai peste acel lucru.

Mi-am adus aminte de vorbele acestea pentru ca in ultimul timp am experimentat fenomenul in repetate randuri. Sunt zile in care cauti innebunit un obiect si nu dai peste el nicicum, dar sunt si alte zile in care respectivul obiect iti iese pur si simplu in cale.

Din cate am observat pe propria piele, momentele in care nu gaseam un lucru pe care il cautam, erau momentele in care aveam cea mai mare nevoie de acel “ceva”. Pentru ca tabloul sa fie complet, cam tot in timpul in care se desfasoara cautarile disperate se intampla sa fiu si in criza de timp.

Un exemplu care sa sustina cele scrise anterior este urmatorul: imi fac bagajele sa plec intr-o calatorie de studii in Belgia. Printre lucrurile de care imi dau seama ca am nevoie se numara si  aparatul de fotografiat. Aparatul foto l-am gasit imediat, insa ce imi lipsea era incarcatorul. Era clar ca bateria nu avea sa-mi tina o saptamana, asa ca am inceput cautarile. Dupa cum probabil v-ati dat seama, nu l-am gasit. Am imprumutat aparatul foto al parintilor mei. Ieri, la mai bine de o luna de la intoarcerea din excursie, am gasit incarcatorul aparatului meu de fotografiat. In baie. Greu de imaginat cum a ajuns acolo. Concluzia: bine ca nu l-am pierdut de tot!

Alt exemplu care sa imi sustina punctul de vedere ar putea fi cel in care ma pregateam sa merg la o nunta. Dupa ce aproape terminesem cu “gateala”, am observat ca nu imi mai gasesc rujul. Am cautat in toate gentile, buzunarele, sertarele si nu am dat de el. Am folosit al ruj. Ghiciti ce? Azi mi-am gasit si rujul. Era intr-o cutie, iar cutia era pusa intr-un dulap. Ironia sortii face ca azi nici macar nu am iesit din casa, deci nu aveam nevoie de el.  Concluzia: cel putin o sa il am pentru urmatorul eveniment. Asta daca nu il ratacesc din nou. 

Ma gandesc ca explicatia logica pentru aceste intamplari este ca atunci cand ai nevoie de un anumit lucru pe care nu il gasesti, iar timpul te preseaza, nu acorzi suficienta atentie cautarilor si treci cu vederea anumite locuri unde s-ar putea gasi respectivul obiect. Este posibil, de asemenea, sa renunti mai repede la cautare, pentru ca intre timp, din motive de eficienta, gasesti o solutie de compromis.

Oricat de organizata  ar fi o persoana, este imposibil sa tina contul la toate obiectele pe care le detine. Lucrurile marunte scapa de sub ochii nostri foarte usor. Daca o perioada indelungata de timp nu avem nevoie de cate un obiect, atunci este posibil sa si uitam ca il avem.

In plus, cred ca cel mai suparator lucru dintre toate este atunci cand tu esti o persoana organizata si tii contul obiectelor tale, dar in viata ta exista persoane care pot sa intervina asupra organizarii tale, fara sa dea de veste in prealabil. Drept pentru care tu mergi la sigur, dar te lovesti de dezamagire si de nervi pentru ca nu iti gasesti lucrul de care ai nevoie in acel moment.

Ca o concluzie, cred ca este imposibil sa nu ne trezim cautand in disperare un lucru de  care avem nevoie chiar in acel moment si sa nu il gasim. Oricat am incerca, de-a lungul vietii, sa evitam cautarile de ultim moment, nu cred ca exista o solutie universal - valabila care sa salveze situatia. Mai devreme sau mai tarziu, tot vom fi pusi in situatia de a cauta un obiect pe care sa il credem pierdut, dar peste care sa dam, inopinat, ceva timp mai tarziu.